دلانه های بارانی
دلانه های بارانی

دلانه های بارانی

لوبیای شاخدار!

سلام .

معمولا زنگ علوم سعی می کنم که با تجربه کردن و آزمایش و به قول همکاران دست ورزی و روبرو شدن با موضوع به صورت مستقیم، مفاهیم علوم رو با بچه ها یاد بگیریم.

ماجرای امروز در مورد رشد دانه هاست. 

 از حدود دو -سه هفته پیش قرار شده بود هر کدام از بچه ها چند دانه برای سبز کردن انتخاب کنند و مراحل رشدش رو بصورت گزارش برای کلاس بنویسند.امروز وقتی از دانه هاشون پرسیدم؛ ایلیا با شادی آمیخته به تعجب گفت:خانم لوبیای من شاخ درآورده!

من-چی شده؟ 0-○

شاخ درآورده D-:

متوجه شدم منظورش جوانه ی لوبیاست، وقتی دانه های رشد کرده رو برای دیدن اجزای در حال رشدش به بچه ها نشون دادم، دیدم با خنده به جوانه اشاره می کنه و میگه:ایناهاش این دانه ها هم شاخ دارن.

☆خلاصه دانشمندای خلاقی دارم که تعابیر جالبی بکار می برند.;-)

نظرات 3 + ارسال نظر
انسان جمعه 28 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 06:34 ب.ظ http://ehsanarash.persianblog.ir

سلام...وا! چه بچه نازی


افت و خیز ! چهارشنبه 26 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 06:18 ق.ظ

سلام
حالا این شاخا چطوری دوباره تبدیل به لوبیا میشن؟

سلام بر هیدرا خانم.
طی مراحلی شاخها تبدیل به ساقه و برگ میشه و بعدشم لوبیا

پژمان سه‌شنبه 25 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 07:57 ق.ظ http://lahzelahzeomrman.mihanblog.com

چه با نمک. یه خورده که فکر کردم دیدم راست میگن مثل شاخ می مونه

سلام.
بله تعبیرش جالب بود برام.
ممنون از حضورتون

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.