دلانه های بارانی
دلانه های بارانی

دلانه های بارانی

سفرنامه (2)

سلام. 

خلاصه که روز اول حضور در نجف گذشت و شب که توی لابی هتل آقای مدیر رو دیدیم گفتیم: برنامه فردا چیه؟ اصلاً برنامه خاصی دارین یا هرکی در اختیار خودشه؟ که آقای مدیر فرمود: فردا صبح آشنایی با قبور اطراف حرم امام رو ساعت 10.5 داریم. دوست داشتین بیاین! (نمی دونم چرا حس کردم که انگار با ما راحت نیست و انگار ما رو یه جورایی که سطح بالا ببینه که همراهی با گروه برامون یه شکل خاصیه می بینه! و این حس تا آخر سفر با من بود)  

خلاصه صبح ساعت 3 بیدار شدیم و رفتیم حرم و الان دیگه خودمونو با ساعت حرم تنظیم میکردیم و قرارامونو این شکلی میذاشتیم که : ساعت 7.15 به وقت حرم بیایم بیرون! و اینجوری مدت انتظارمون برای هم کمتر میشد. 

خلاصه که رفتیم حرم و زیارت و نماز و اینا و خودمونو برای ساعت 8 به هتل رسوندیم و بعدشم صبحانه و کمی جمع و جور کردن خودمون و ساعت 10 نبود که اومدیم پایین و دیدیم دارن بعضی از هم گروهیها جمع میشن و با همراهی روحانی کاروان رفتیم برای آشنایی با حرم امام علی و قبور اطرافش. 

خلاصه که من تازه فهمیدم که تمام ورودیهای حرم به یه جا منتهی میشه یعنی ایوانها و رواقها از هم جدا نیستن و از داخل حیاط همه به هم راه دارن و فقط کافیه که دور بزنیم تا کل محوطه و رواقها رو ببینیم. یه نقشه هم از ورودیهای حرم گذاشتم. فقط یه توضیح بیشتر اینکه زیر گلدسته ها محل آرامگاه چند نفره که گلدسته سمت چپ آرامگاه سید مصطفی خمینی پسر بزرگ امام خمینی و محقق اردبیلی (که به مقدس اردبیلی شهرت داره) هستش و در محل گلدسته سمت راست آرامگاه علامه حلی . 

بیرون هم که مقبره شیخ طوسی. 

البته به باب الساعت - باب البازار هم میگن که چون به بازار بزرگ و قدیمی نجف راه داره. 

خلاصه این از ماجرای صبح. 

عصر هم قرار شد به مسجد سهله بریم. مسجد سهله یکی از مساجد مقدس و قابل احترام هست که منزل حضرت ابراهیم (ع)و حضرت خضر (ع)بوده و اینکه در روایات ذکر شده که منزل امام زمان(عج) هم خواهد بود. 

خلاصه این مسجد مسجدیست که سفارش زیادی به اقامه نماز در آن جهت براورده شدن حاجات و دعا کردن در آن شده و تعدادی هم نماز مستحبی براش وارد شده مثل : نماز مقام امام صادق(ع) و نماز مقام حضرت ابراهیم و مقام حضرت خضر و مقام امام سجاد(ع) و مقام انبیاء و صالحین و مقام امام زمان (عج)  و خلاصه که هرکدام از مقامها نمازهای مستحبی داشت و خواندیم و برای نماز مغرب و عشا هم به حرم رفتیم. 

 

اینم یه نما از مسجد سهله. 

نظرات 1 + ارسال نظر
مامیچکا یکشنبه 20 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 10:56 ب.ظ

وای مریم جون عجب سعادتی داشتی بری حرم حضرت علی...
من بین امام ها به حضرت علی ارادت خاصی دارم خیلی دوستشون دارم....

مامیچکا جونم! واقعاً سعادتی بود.
امیدوارم که نصیب خودت بشه که بری و از نزدیک زیارت کنی.

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.