دلانه های بارانی
دلانه های بارانی

دلانه های بارانی

عکس العمل ...

بعد از اون آزمون جمع بندی و اینکه برگه های عملکردشون رو دادم دستشون که ببرن خونه! با انبوهی از مادران مضطرب و نگران روبرو شدم که : 

- خانم معلم ؛ همین نمره رو توی کارنامه اشون میذارین؟ 

- خانم معلم  ؛ به بچه میگم مگه عینک می خوای که سوال به این آسونی رو جا انداختی؟ 

- خانم معلم  ؛ نمیشه یه فرصت دیگه بهشون بدین؟ 

- خانم معلم  ؛ باباش باهاش حسابی تمرین کرده.تازه به من میگه تو میری سر کار بچه افت تحصیلی پیدا کرده! 

 

فکر کنین من از عکس العمل مادرا    و اینکه به فکر بچه هاشون هستن(البته نمره ی بچه توی کارنامه)   .خلاصه گفتم که من انتظار بیشتری ازشون داشتم و این نمره هم تاثیرگذار هست و با بقیه فعالیتهاشون جمع میشه! 

داشتم به این فکر می کردم که چرا فقط مادر بچه هایی که درسشون عالیه اینقدر حساسند؟ از هر لحاظ (چه پیگیری درسها باشه - چه حضور در جلسات باشه - چه مراجعه برای وضعیت تحصیلی باشه) در عوض اولیای بچه هایی که نیاز به حمایت توی خونه دارن که بهتر بشند اصلاْ نمیان حال و احوالی از دانشمنداشون!! بپرسن.  

گاهی به خودم میگم انگار این بچه ها مثل یه گیاه خودرو باید رشد کنند!! هر چی شد شد برای بزرگتراشون مهم نیست! و دلم به حالشون میسوزه! 

 

=*=+*+* از وضعیت بد آزمون ریاضی به مدیرخان می گفتم و اینکه واقعاْ تعجب کردم که چی شد که اینجور شد. آقای مدیر به من یه راه پیشنهاد کردن و اونم طرح سوالات (خوندن سوالات) سر جلسه و به صورت تک تک بود که بچه ها همون لحظه جواب بدن و بعد بریم سراغ سوال بعدی! 

برای جمع بندی فارسی که جواب داد. 

ببینیم آزمونهای بعدی چی میشه.

نظرات 7 + ارسال نظر
شکوفه جعفری دوشنبه 25 دی‌ماه سال 1391 ساعت 11:10 ب.ظ http://moalememroz.blogfa.com

سلام همکار عزیز
جواب سوالتون رو در کامنتتون نوشتم چون فکر کردم ممکنه سوال بعضی از همکارای دیگه هم باشه.
ضمنا از قلم با مزه و صادقانه تون خوشم اومد

به به!
سلام بر خانم جعفری بزرگوار.

ممنون از لطف و توجهتون . خداوند به شما خیر بدهد.

نظر لطف شماست.

حسین دوشنبه 25 دی‌ماه سال 1391 ساعت 08:52 ب.ظ http://flynn.persianblog.ir/

ای کاش به جای اهمیت فزرنداشون به یادگیریشون اهمین میدادن.
نتیجه اش این میشه که الان تو دانشگاه برای 25 صدم نمره هزار جور تقلب می کنن

همین دیگه!

حل المسائل می خرن برای بچه ی ابتدائی که اونم همینجوری از روش می نویسه!

دانشگاه که دیگه هیچی!

پسرک دوشنبه 25 دی‌ماه سال 1391 ساعت 06:34 ب.ظ http://khordenevesht.blogsky.com

گویا این بچه ها هم دردسرشون کم نیست؛ خداوند صبرتون بده

بچه اند دیگه!
اسمشون روشونه!

سپاس از آرزوی شما

آمین

بسامه دوشنبه 25 دی‌ماه سال 1391 ساعت 03:00 ب.ظ

عجب مادرایی...
راس می گی مریم بانویی...واقعا بچه هایی که باید بهشون توجه بشه رو رها می کنن.... نمی دونم چرا ولی همش فکر می کنن اگه ادم بشو بود کارش به اینجا نمی کشید....



هی خواهر دست رو دلم نذار .....
آخه خودشونم همچین معرکه نیستن! از اهمیتی که به بچه می دن معلومه!

ffffffffffffff دوشنبه 25 دی‌ماه سال 1391 ساعت 11:10 ق.ظ http://2dto3d.ir

سه بعدی در ایران ، فیلم سه بعدی ، عکس سه بعدی ، کلیپ سه بعدی ایرانی ، صدای سه بعدی ، بازی سه بعدی ، فیلم های مخصوص سه بعدی برای مانیتور معمولی ، اولین پایگاه سه بعدی در ایران http://2dto3d.ir

مریم دوشنبه 25 دی‌ماه سال 1391 ساعت 10:55 ق.ظ http://shabpaeezi.loxblog.ir

سلام خیلی نوشته هات دلنشینه خوشحال میشم ب وبم سربزنی.اگه تمایل ب تبادل لینک داشتی خبرم کن

سلام.

ممنون از شما.

حالا باید باور کنم که اینو یه آدم نوشته یا یه ربات؟؟؟


ارکیده دوشنبه 25 دی‌ماه سال 1391 ساعت 10:46 ق.ظ

اجازه خانوم سلاااااااااااااااااام بووووووووووووس
اجازه ماوقتی برگه عملکردمونو بردیم خونه بابامون بهمون گفت اجازه بشین خونه بسه تو خیلی متفافتی الان تو به درجه فیلسوفی رسیدی اجازه خانوم اجازه راس میگه
اجازه خانوم معلم مامانمم گفت نگو بچم وبچم آیکیوش بالاس
فکر کنم منظورش ایکیو سان بود همون کارتونهاجازه خانوم اجازه ما نفهمیدیم اگه مثل ایکیو هستیم پس چرا چکل نیستیم اگه نیستیم پس چرا هستیم اجاااااااااااااااازه
این حسینو از بغل دست ما بردارید بندازیدش ته کلاس هی به ما میگه ایکیو نه آی کیو آی کیو برو بابا تو بلد نیستی
هی خودشو میخواد شیرین عسل کنه
بسامه نخندا ایندفعه بخندی به بابام میگم با بابات قهر کنه هان



ارکیده جان الان اینجوری نیستا!

بچه های دانشمند و به قول شما فیلسوف برای بزرگتراشون نامحسوسند! یعنی حتی تا حد اینکه تو خیلی بلدی و نیستی هم براشون اهمیت نداره موضوع!!

شماها که اینور کلاس بودین چرا جاتونو عوض کردین؟

برو پیش هم گروهیهات. دارن در مورد درس با هم مشورت میکنن!

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.