دلانه های بارانی
دلانه های بارانی

دلانه های بارانی

اِن سال و یک روز بعد از تولد

 معمولاً وقتی تولد آدم میشه ؛ به فکر فرو میره که چه کرده و تا اینجا به کجا رسیده و چکارهایی باید انجام میداد و چه کارهایی انجامشون و تجربشون جز اینکه فقط تجربه باشه و عبرت دستاورد دیگه ای نداشته. 

معمولاً باقی اطرافیان به آدم تبریک میگن. اما تبریک به چی؟ به اینکه داری به آخر خط می رسی؟ تبریک به اینکه شاید هنوز راه داری که برسی به اونچه که باید می رسیدی؟

 معمولاً خود آدم هم فکر می کنه که چه کار خاصی کرده که متولد شده... 

از تمام این معمولی ها یادداشتی دیدم برام جالب بود. داشتم فکر می کردم که سال گذشته کیا بهم تبریک گفتن که امسال اصلاً من تو یادشون نیستم. کیا امسال به جمع تبریک گوینده ها اضافه شدن.حسم از اینکه کسی از جایی دور فقط بخاطر تولدم تبریک صوتی می فرسته چیه؟ حسم از اینکه عصر روز تولدم داداشی و خاله دختر با کادو و کیک میان سر می رسن چیه؟ حسم از اینکه منتظر تبریکی میشم که هیچوقت نمی رسه چیه؟ حسم از تکاپوی دادشی ها و مامان و بابا که یه جورایی قایمکی تلاش می کنن که غافلگیرم کنند چیه؟ 

حسم وقتی توجهشونو می بینم و اینکه وواااااااای چقدر یواشکی به فکرمند. 

حس خودم چیه؟ 

حس اینکه حدوداً در شرایط متعارف در نظر بگیریم رسیدم به نقطه ی اوج نمودار عمر (اگر همه چی خوب پیش بره و متعارف).حس اینکه چقدر کار نکرده دارم. 

حس اینکه وقتی با این حرفها در تو در توی پنهان ذهنم مشغولم - همه منتظرند که کیک رو ببرم. که حتی حوصله ی عکس انداختن ندارم که داداشی با تمام دلنگرانیهای همیشگیش خودش دست به کار میشه که عکس بگیره از یه بانوی لبخند به لب آشفته دل. 

آشفتگی دلش به کس خاص یا موضوع خاصی جز تولدش مربوط نیست. 

حسی که یه روز بعد از تولد حالش بهتره و الان بعد از همه ی اونایی که من رو یادشون بود و بهم تبریک گفتن , به خودم بگم:

خودم ؛ تولدت مُبارک ... 

نظرات 3 + ارسال نظر
ayor جمعه 6 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 09:44 ب.ظ

تولد شاما هم عایا 6 تیره ؟! :)
تولدت مبارک

خیر.
ممنون.
تولد شما ششم بود؟ تولدت مبارک تیرماهی جان

فقط من! جمعه 6 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 06:24 ب.ظ


روز تولد چشن میگیرن بخاطر اینکه خداوند این ارزش رو در انسان دیدکه بهش وجود ببخشه و با دیدنش به خودش آفرین گفته !
مظهر آفرینش الهی ، تولدت مبارک


اون که بله اما تا رسیدن به اونجا کلی راهه.

ممنونم هیدرا خانم.

شینه جمعه 6 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 01:57 ب.ظ

سلام گلم
وب قشنگی داری
واسه نامزدم جشن تولد گرفتم اگه بیای و سربزنی ممنون میشم میخوام تا آخر تابستون 1369 تا تبریک براش جمع کنم
اگه بیای خوشحالم میکنی...[گل]
http://happy-birthday-k.blogfa.com

سلام.

عجب!

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.